PS4 در مقابل PS5


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1399
بازدید : 10910
نویسنده : نعـــــــــــــــیم ایــــــرانــــی

PS4 در مقابل PS5


 
 
 

PS5 به سرعت در حال نزدیک شدن است و اگرچه ممکن است سریعترین کنسول جهان نباشد اما نسبت به PS4 یک نسخه قابل توجه است. PS5 با داشتن یک معماری کاملاً جدید ، پشتیبانی از وضوح عالی و ذخیره سریعتر به لطف SSD ، PS5 تقریباً از PS4 از PS4 بهتر است. با تشکر از PS5 آشکار اخیر ، که بازی های مورد انتظار سیستم را نشان می داد ، اکنون ما چیزی بیشتر از گذشته می دانیم. در اینجا بحث های زیادی وجود دارد ، بنابراین بیایید در مقایسه PS4 با PS5 هیچ وقت تلف نکنیم.

مشخصات PS4 در مقابل PS5

حتی یک نگاه اجمالی به مشخصات PS5 نشان می دهد که در لیگ دیگری متفاوت از PS4 (و حتی PS4 Pro) است. سونی از هر نظر قابلیت های پلتفرم خود را بهبود بخشیده است ، می افزاید: ذخیره سازی کارآمد تر ، قطعات محاسبه سریع تر ، پشتیبانی از دیسک های با ظرفیت بیشتر و پشتیبانی از وضوح بالاتر.

  پلی استیشن 5 پلی استیشن 4 PlayStation 4 Pro
پردازنده 8 هسته ای ، 16 رشته ای تا حداکثر 3.5 گیگاهرتز (فرکانس متغیر) 8 هسته جگوار ، 1.6 گیگاهرتز 8 هسته جگوار ، 2.1 گیگاهرتز
GPU 36 CU در 2.23GHz ، 10.3 TFLOPs (فرکانس متغیر) 18 CU در 800MHz ، 1.84 TFLOPS 36 CU در 911 مگاهرتز ، 4.2 TFLOPS
حافظه 16 گیگابایت GDDR6 8 گیگابایت GDDR5 8 گیگابایت GDDR5
حافظه داخلی سفارشی 825 گیگابایتی SSD 500 گیگابایت ، HDT 1TB 1TB HDD
فضای ذخیره سازی خارجی شکاف NVMe SSD ، USB HDD HDD 2.5 اینچی ، USB HDD HDD 2.5 اینچی ، USB HDD
درایو نوری Blu-ray فوق العاده HD بلو ری بلو ری
خروجی تصویری 4K در 120Hz ، 8K 1080p 4K

ما در این مقایسه به مشخصات بیشتر این مشخصات می پردازیم. اگرچه به عنوان یک یادداشت کلی ، توجه به زمینه این مشخصات مهم است. PS5 کنسولی بسیار جدیدتر است که بر روی معماری متفاوت ساخته شده است و به همین دلیل ، برخی از مشخصات را نباید مستقیماً با یکدیگر مقایسه کرد.

به عنوان مثال ، PS5 و PS4 Pro دارای همان تعداد واحد محاسباتی (CU) هستند ، اما CU های PS5 از تراکم ترانزیستور بسیار بالاتری برخوردار هستند و آنها را نسبت به CU های PS4 قدرتمندتر می کند. به گفته این ، سایر مشخصات را می توان به طور مستقیم مقایسه کرد. برای مثال PS5 از درایو نوری و وضوح تصویر بهتری برخوردار است.

گرافیک PS4 در مقابل PS5

PS4 و PS5 هر دو مبتنی بر تراشه‌های AMD Radeon سفارشی هستند ، در حالی که دومی تعداد بیشتری از پانچ را دارد. سونی دو برابر تعداد CU در PS5 و همچنین سرعت ساعت به طور قابل توجهی بالاتر است. با این حال ، بزرگترین تفاوت بین این دو در TFLOP های مهم همیشه وجود دارد.

"Teraflops" یک اصطلاح داغ برای توسعه دهندگان کنسول است و به دلایل خوبی. اگرچه TFLOPS به طور كامل نشان دهنده كارايي نيست ، اما تعداد بسيار محكمي است كه هنگام مقايسه مي توان به آنها اشاره كرد. PS4 با 18 CU خود در 800 مگاهرتز کار می کند ، 1.84 TFLOPS را به خود اختصاص می دهد ، بدین معنی که می تواند 1.84 تریلیون عملیات نقطه شناور در ثانیه را انجام دهد. در مقابل ، GPU PS5 برای 10.3 TFLOPs رتبه بندی می شود.

با اشاره به این تعداد واحد ، پردازنده گرافیکی PS5 تقریباً هشت برابر قدرتمندتر از PS4 و دو و نیم برابر قدرتمندتر از PS4 Pro است. سونی به دلیل داشتن 36 CU PS5 و سرعت بالاتر ساعت قادر به دستیابی به چنین کارایی بالایی است. در طول PS4 ، هسته های PS5 با فرکانس متغیر 2.23 گیگاهرتز کار می کنند.

(اعتبار: سونی)

سرعت ساعت بالاتر پیش بینی می شود ، اما ما بیشتر علاقه مند به فرکانس متغیر هستیم. سرعت این گوشی برابر با 2.23 گیگاهرتز است ، هرچند که براساس نیاز GPU پایین خواهد آمد. PS4 که در 800 مگاهرتز قفل شده است ، بر اساس حجم کار برای رسیدن به سرعت ساعت متغیر است. بازی های خواستار بیشتر نیاز به قدرت بیشتری دارند ، اما سرعت همیشه 800 مگاهرتز است.

برای نسل بعدی قدرت ثابت است و سرعت ساعت متغیر است. در فاش فنی PS5 ، معمار سیستم مارك Cerny توضیح داد كه چرا این مورد اتفاق افتاد و اظهار داشت كه یك هسته گرافیكی با 36 CU با 1 گیگاهرتز كار می كند و همین تعداد TFLOP را به عنوان هسته 48 CU تولید می كند كه در 750MHz - 4.6 TFLOPS - تولید می كند اما عملکرد بازی مساوی نخواهد بود

ایده کلی این است که سرعت ساعت بالاتر بهتر است ، نه بیشتر CU ، زیرا واحدهای کندتر اضافی کار محاسباتی کافی برای کشیدن وزن خود ندارند. با اجازه دادن به فرکانس متغیر ، پردازنده گرافیکی PS5 می تواند سرعت بسیار بالاتری از ساعت انتظار داشته باشد ، تا زمانی که با بودجه توان سیستم بتواند فرکانس بالاتر را پشتیبانی کند.

تاکنون ، گرافیک های PS4 و PS5 را با شماره خام مقایسه کرده ایم ، اما این معماری مدرن تر سیستم دوم را در نظر نمی گیرد. هرکدام از CU های PS5 تقریبا 60 درصد ترانزیستور بیشتری نسبت به CU PS4 دارند. همانطور که Cerny در ارائه خود اشاره کرد ، این بدان معناست که 36 CU PS5 با عملکرد مشابه 58 PlayStation 4 CU برابر است.

به طور خلاصه ، قابلیت های گرافیکی PS5 نسبت به PS4 بسیار چشمگیر است. پردازنده گرافیکی PS5 هسته بیشتری خواهد داشت و آن هسته ها سریعتر و کارآمد تر خواهند بود.

PS4 در مقابل رزولوشن PS5

احتمالاً افزایش وفاداری گرافیکی PS5 این است که بازیها را به وضوح تصور کند که قبلاً دیده نشده است. برای خروجی ، PS5 از 4K در 120Hz و 8K پشتیبانی می کند ، هر دو با سرعت تازه سازی متغیر مطابق با HDMI 2.1 تعیین می شوند . در مقابل ، پایه PS4 می تواند در 1080p تولید کند ، اغلب با توجه به مصرف انرژی از وضوح تصویر در بازی کاسته می شود و PS4 Pro می تواند در 4K تولید کند.

Sony PlayStation 4 Pro

سونی که از خروجی HDMI 2.1 برخوردار است ، بسیار آینده نگر است ، حتی اگر بیشتر تلویزیون ها هنوز درگاه HDMI 2.1 را در نظر نگیرند. استاندارد جدید از وضوح بالاتر و نرخ فریم پشتیبانی می کند ، اما آن حد بالایی برای سالها و حتی دهه ها اهمیت نخواهد داشت. برای بازی مهمتر است ، HDMI 2.1 از نرخ تجدید متغیر پشتیبانی می کند ، که از پاره شدن صفحه جلوگیری می کند.

ما به نسل بعدی کنسول می رویم ، شک می کنیم که حل مسئله یک نکته اصلی بازاریابی خواهد بود ، زیرا مایکروسافت و سونی قبلاً تصریح کرده اند که کنسول های آنها قادر به وضوح 8K هستند . اگرچه این درست است - و حتی جالب ، این بدان معنا نیست که شما در 8K بازی می کنید.

نمایشگرهای 8K احتمالاً در پایان چرخه زندگی PS5 متداول تر خواهند شد. در حال حاضر ، تمرکز بر روی 4K است. نکته مهم در PS5 پشتیبانی از نمایشگرهای 120 هرتزی است ، زیرا در حال حاضر تعداد زیادی تلویزیون و مانیتور وجود دارد که از 4K و نرخ های تازه تر پشتیبانی می کنند. با فرض اینکه GPU اسب بخار قدرت را برای فشار 60 فریم بر ثانیه و بالاتر داشته باشد ، باید بتوانید از یک تلویزیون با سرعت بالا با PS5 استفاده کنید.

PS4 در مقابل PS5 قیمت

با وجود مشخصات پیشرفته ، بسیاری تصور می کنند که PS5 گران تر از PS4 خواهد بود و به دلایل خوبی. با این حال ، ما این ذهن را داریم که سونی درس خود را با برچسب قیمت عظیم PS3 آموخته است و PS5 را با هدف قیمت در ذهن ساخته است. ما هنوز آن عدد را نمی دانیم ، بنابراین همه کاری که می توانیم انجام دهیم حدس و گمان است.

PS4 با قیمت خرده فروشی 399.99 دلار در آمریکا منتشر شد که دو سال بعد به 349.99 دلار کاهش یافت و در نهایت به 299.99 دلار رسید. براساس نشت و تخمین های صنعت ، PS5 باید با MSRP 499.99 دلار آزاد کند زیرا برای تولید آن حدود 450 دلار هزینه دارد . اگرچه بالاتر از PS4 است ، اما نقطه بازگشت قیمت نیست و با توجه به مشخصات آن ، منطقی است که سونی به نسل بعدی کنسول حرکت کند.

با این حال ، ما فهمیدیم که یک سیستم وجود نخواهد داشت بلکه دو سیستم مختلف در دسترس خواهد بود: PS5 معمولی و یک نسخه تمام دیجیتال. احتمالاً این دو در قیمت بسیار متفاوت خواهند بود و نسخه دیجیتالی با قیمتی ارزانتر عرضه می شود.

البته سونی قیمت سیستم PS5 را اعلام نکرده است. دو منبع وجود دارد که به سمت قیمت 500 دلار قیمت دارند. PSErebus - همان فاش کننده ای که به درستی پیش بینی تاریخ  انتشار The Last of Us: Part II - پیش بینی کرده بود که این کنسول در تاریخ 20 نوامبر 2020 با قیمت 500 دلار عرضه می شود. علاوه بر این ، Twinifite گزارش داده است که موسسه تحقیقات آس همان قیمت را تخمین می زند.

PS4 در مقابل PS5

PS5 شاهد ارتقاء ظرفیت ذخیره سازی بیش از PS4 یا حداقل PS4 Pro نیست. اگر هنوز هم بر روی PS4 اصلی نگه داشته اید ، فضای کمی بیشتر را خواهید دید ، با مدل پایه PS4 که 500 گیگابایت ذخیره سازی دارد و حمل PS5 با 825 گیگابایت. افرادی که از مدل PS4 یا Pro PS بعدی برخوردار هستند در واقع شاهد کاهش ظرفیت هستند و در حدود 175 گیگابایت فضا را از دست می دهند.

عملکرد تفاوت اساسی است. PS5 SSD سفارشی با پهنای باند خواندن خام 5.5 گیگابایت در ثانیه را ورزش می کند. فضای ذخیره سازی جدید سونی به طور خاص برای PS5 ساخته شده است و به این وسیله امکان برقراری ارتباط موثرتر با معماری PS5 را می دهد. به همین دلیل ممکن است در ابتدا ظرفیت 825 گیگابایت کمی عجیب به نظر برسد.

(اعتبار: سونی)

حتی SSD خارج از قفسه می تواند خیلی سریعتر از دیسک سخت PS4 عمل کند ، در حالی که سیستم قدیمی تر دیسک مکانیکی 5400RPM را لرزاند. PS5 علاوه بر بهره مندی از ذخیره سازی مبتنی بر فلش ، از کنترلر جدید SSD نیز بهره می برد. این کنترلر از رفع فشار سخت افزار برای ZLIB پشتیبانی می کند ، اما مهمتر از همه ، Oodle Kraken.

Kraken یک الگوریتم فشرده سازی و رفع فشار جدیدتر از RAD Game Tools است که می تواند پرونده های کوچکتر از ZLIB را فشرده کند و همچنین سریعتر فشرده سازی کند. در عمل ، این بدان معناست که پرونده های بازی را می توان از طریق ماژول های فلاش ، فشرده سازی شده ، خوانده و از سیستم PS5 خیلی سریعتر در PS5 تغذیه کرد.

کاربران فعلی PS4 قبلاً از رفع فشار کارآمد بهره مند شده اند ، زیرا بازی های اخیر مانند Marvel's Spider-Man و Star Wars Jedi: Fallen Order بر اساس آنچه بازیکن می تواند بطور فعال ببیند ارائه می شود ، بارگذاری داده های غیرقانونی از دنیای بازی ها انجام می شود. تا این مرحله ، توسعه دهندگان مجبور شده اند حداقل برخی از دارایی های موجود در دنیای بازی را رها کنند ، زیرا هارد دیسک PS4 به اندازه کافی سریع نیست که داده های لازم را به موقع تحویل دهد (فکر کنید بافت به صورت پاپ درآید).

(اعتبار: سونی)

بازی ها با SSD جدید سریعتر بارگیری می شوند ، اما توسعه دهندگان همچنین آزادی بیشتری در نحوه نمایش دارایی ها دارند. از آنجا که ذخیره سازی PS5 به همان اندازه سریع است ، پرونده های بازی را می توان از دستگاه ذخیره سازی خوانده و در عرض میلی ثانیه به سیستم تحویل داد ، و در نحوه نمایش دارایی های بازی فرصت های بسیار بیشتری را باز می کند.

بزرگترین تنگنای ظرفیت است که خوشبختانه PS5 راه حلی برای آن دارد. مانند PS4 ، می توانید حافظه PS5 خود را با قطعات غیر قفسه به روز کنید. به جای تراشکاری و آثار مهمات در یک دیسک سخت 2.5 اینچی، هر چند - شما می توانید یاد بگیرید که چگونه به انجام این کار در اینجا - به شما امکان قرار دادن NVMe در SSD .

در مقایسه با PS4 ، شاهد افزایش قابل توجه عملکرد با SSD PCI-e NVMe بر روی یک درایو مکانیکی 2.5 اینچی و حتی SSD های استاندارد SATA هستید . به گفته این ، ماهیت باز رسانه PS4 با PS5 موجود نیست. شما باید صبر کنید تا درایوهای مبتنی بر PCI-e 4.0 قبل از گسترش ظرفیت PS5 وارد بازار شوند.

بازی های PS4 در مقابل PS5

PS4 دارای لیست طولانی از بازی های منحصر به فرد عالی از جمله Bloodborne ، God of War ، till Dawn ، Uncharted 4 و موارد دیگر است. خوشبختانه ، شما هنوز هم می توانید آن بازی ها را بر روی PS5 خود انجام دهید (بیشتر از اینها در یک دقیقه). در مورد بازی های PS5 ، فرض می شود بیشتر بازی های اعلام شده در اواخر سال 2020 و بعد از آن روی کنسول جدید سونی راه اندازی شود.

ما هنوز لیستی از عناوین پرتاب نداریم ، اما برخی از بازی ها به طور رسمی برای PS5 اعلام شده اند. بازی های بسیاری دیگر در حین بازی فاش شده PS5 سونی در تاریخ 11 ژوئن 2020 اعلام شد. در اینجا عناوین تأیید شده و شایعه نشده است که به کنسول می آیند:

  • اتاق بازی Astro
  • اشکالات
  • حلقه مرگ
  • بازسازی روح Demon
  • تخریب: همه ستاره ها
  • Dying Light 2
  • بازسازی نهایی Fantasy VII
  • Ghostwire: توکیو
  • گودال
  • خدایان و هیولا
  • خداحافظ آتشفشان بالا
  • Gran Turismo 7
  • Grand Theft Auto V
  • هیتمن سوم
  • افق: غرب ممنوع
  • JETT: دور ساحل
  • کنا: پل ارواح
  • درون شیطان کوچک
  • NBA 2K21
  • NBA Live 21
  • عجیب و غریب: طوفان روح
  • پیشی
  • بی مسیر
  • پراگماتا
  • پروژه آتیا
  • رنگین کمان شش: قرنطینه
  • Ratchet and Clank: Rift Apart
  • Resident Evil VII: دهکده
  • بازپرداخت
  • Sackboy: یک ماجراجویی بزرگ
  • خورشیدی
  • مرد عنکبوتی: مایلز مورالس
  • منحرف شدن
  • قبیله های میدگارد
  • سازمان دیده بان لژیون سگ ها
  • WRC 9

و اکنون لیست اضافی بازی هایی که شایعه می شود به PS5 عرضه می شوند:

  • سایبرپانک 2077
  • دیابلو 4
  • رویاها
  • The Elder Scrolls VI
  • شبح تسوشیما
  • God of War 2
  • آخرین ما: قسمت دوم
  • Lord of the Rings: Gollum
  • Overwatch 2
  • بیداری پروژه
  • تپه های ساکت
  • Sniper Elite 5
  • استارفیلد
  • بازی جدید Uncharted
  • بازی جدید Bioshock
  • تیرانداز چریکی بی نام
  • بی نام هری پاتر آرپیجی

اگرچه PS4 دارای لیست توسعه یافته ای با کیفیت بالا و منحصر به فرد است ، این بدان معنا نیست که باید روی کنسول جدید سونی بخوابید. در یک پست رسمی وبلاگ پلی استیشن ، Hideaki Nishino معاون برنامه ریزی Platform ، گفت که "اکثریت قریب به اتفاق 4000+ PS4 عناوین در PS5 قابل پخش است."

در همان پست ، نیشینو همچنین گفت که این تیم انتظار دارد عناوین سازگار با عقب را با فرکانس تقویت شده در PS5 اجرا کنند. این می تواند به معنای وضوح بالاتر یا به احتمال زیاد نرخ فریم بالاتر برای عناوین میراث باشد. با این حال ، سونی هشدار می دهد که این بازی بر اساس بازی به بازی صورت خواهد گرفت ، دقیقاً مانند عناوین PS4 Pro Enhanced.

(اعتبار: سونی)

متأسفانه ، سازگاری به عقب با بازی های PS4 شروع و متوقف می شود. بازی های PS1 ، PS2 و PS3 سازگار با عقب نیستند ، اگرچه ما گمان می کنیم سونی پشتیبانی از عناوین کلاسیک را از طریق فروشگاه پلی استیشن ، دقیقاً مانند PS4 ، حفظ کند.

علاوه بر بازی های جدید ، PS5 از بازی های بزرگتر نسبت به PS4 نیز پشتیبانی می کند. هر دو PS4 و PS4 Pro دارای یک درایو استاندارد Blu-ray هستند. دیسک های Blu-ray می توانند حداکثر 25 گیگابایت داده را روی یک لایه ذخیره کنند ، و اگرچه حداکثر شش لایه امکان پذیر است ، اکثر قریب به اتفاق دیسک های Blu-ray از دو لایه تجاوز نمی کنند.

PS5 با یک درایو Blu-ray Ultra HD ، دقیقاً مانند Xbox One X عرضه خواهد شد. علاوه بر پخش فیلم های UHD در دیسک ، خلیج درایو نوری جدید می تواند از ظرفیت های ارائه شده توسط دیسک های Ultra HD Blu-ray استفاده کند. در حال حاضر ، پرتوهای UHD از سه ظرفیت پشتیبانی می کند: 50 گیگابایت و 66 گیگابایت با دو لایه و 100 گیگابایت با سه لایه. برخلاف استاندارد های Blu-ray ، ظرفیت های بالاتر باید در بازی ها وجود داشته باشد.

نسخه های PS4 در مقابل PS5

همانطور که در بالا گفته شد ، PS5 در دو مدل مختلف از جمله گزینه ای که دیسک ها را می پذیرد ، و همچنین نسخه کم دیسک دیجیتال در دسترس خواهد بود. معلوم نیست که آنها در کنار یکدیگر راه اندازی شوند ، اما شما می توانید چنین فرض کنید. در طول افشای ، ما به سیستمهایی که مطابق با ظاهر و رنگ بندی کنترلر هستند نگاهی بیندازیم. این رنگ های سفید و سیاه و دارای منحنی در وسط است. نسخه دیجیتال کمی کوچکتر و سبک تر است ، به دلیل عدم وجود دیسک درایو. در فاش شده ، هر دو مدل به صورت ایستاده در حالت ایستاده نشان داده شده اند که این امر مشترک با بسیاری از قطعات مواد بازاریابی سیستم پلی استیشن است.

این با PS4 متفاوت است ، زیرا فقط در یک نسخه در سال 2013 راه اندازی شد. PS4 بعداً تکرارهای متعددی را در PS4 Slim و PS4 Pro مشاهده کرد ، اما اینها سالها به چرخه عمر سیستم آمدند. می توانیم فرض کنیم که قیمت نسخه دیجیتال PS5 قابل ملاحظه ای کمتر از مدل پایه خواهد بود. Xbox One مدل مشابهی داشت: Xbox One S All-Digital Edition ، که به طور قابل توجهی ارزان تر از همتای پایه Xbox One S بود.

معلوم نیست که هر دو نسخه PS5 مشخصات مشابه را در خود جای دهند ، اما باز هم ، شرط بندی ایمن است. سونی اعلام کرد که با نزدیک شدن به عرضه PS5 در اواخر این تعطیلات ، فاش خواهد شد ، بنابراین باید در حال حاضر بازی انتظار را انجام دهیم




:: موضوعات مرتبط: PS4 , PS5 , ,
:: برچسب‌ها: PS4 در مقابل PS5 , ps4 , ps5 , دانلود بازی ps4 , دانلود بازی , ps5 , Category: All categories PS5: (6/20/19 - 6/20/20 , United States) TOP ps5 release , 100 , ps5 price , 95 , ps5 date , 82 , ps5 release date , 79 , xbox , 76 , the ps5 , 72 , ps4 , 60 , xbox x , 45 , ps5 controller , 41 , xbox series x , 38 , ps5 xbox series x , 38 , ps5 games , 31 , new ps5 , 26 , playstation , 19 , ps5 reveal , 16 , ps5 pre order , 16 , ps5 cost , 15 , sony , 15 , sony ps5 , 15 , how much is ps5 , 15 , ps5 console , 15 , ps5 release price , 14 , xbox vs ps5 , 14 , ps5 game , 13 , new xbox , 13 , , RISING , xbox series x vs ps5 , Breakout , xbox series x price , Breakout , ps5 miles morales , Breakout , ps5 reveal date , Breakout , ps5 vs xbox series x specs , Breakout , ps5 reveal event , Breakout , ps5 digital edition , Breakout , godfall ps5 , Breakout , xbox series x , Breakout , ps5 xbox series x , Breakout , madden 21 , Breakout , spider man miles morales , Breakout , ps5 preorder date , Breakout , ps5 event time , Breakout , ps5 beta testing , Breakout , ps5 spider man console , Breakout , nba 2k21 , Breakout , ps5 console reveal , Breakout , how much is the ps5 gonna cost , Breakout , ps5 reveal time , Breakout , how to pre order ps5 , Breakout , ps5 stray , Breakout , def jam ps5 , Breakout , ps5 dualsense , Breakout , sony ps5 event , Breakout , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط

???????????? مقدمتان محترم خیلی خوش آمدید
<-ForumPostTitle-> <-ForumPostUrl-> <-ForumPostCountAnswer-> <-ForumPostHit-> <-ForumPostLastAuthor->

RSS

Powered By
loxblog.Com